Poštovani posetioci web sajta, poslovnih prostorija Društva i naši klijenti,
Društvo DELTA DISTRICT DOO Beograd ovim putem obaveštava posetioce web sajta, posetioce poslovnih prostorija i klijente/potencijalne klijente Društva ili drugo lice (u daljem tekstu zajedno označeni kao: „Klijent“) čije lične podatke Društvo prikuplja (u daljem tekstu: „Lični podaci“), o svim bitnim aspektima prikupljanja i obrade njegovih/njenih Podataka o ličnosti, maksimalno poštujući njegovu/njenu privatnost. Prikupljanje i čuvanje Ličnih podataka sprovodi se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Službeni glasnik Republike Srbije“ br. 87/2018 – u daljem tekstu: „Zakon“), kao i sa Opštom Uredbom EU o zaštiti podataka o ličnosti (EU 2016/679, u daljem tekstu: „GDPR“), kada je to primenljivo.U slučaju obrade Podataka o ličnosti Klijenata koji su državljani neke od država članica Evropske Unije, Društvo će primeniti i odredbe GDPR-a, u meri kojoj je to primenljivo.
Društvo je objavilo ovu Politiku privatnosti, kako bi zaštitilo privatnost svakog Klijenta i kako bi Klijent bio obavešten koje Podatke o ličnosti Društvo prikuplja, za koju svrhu i po kom osnovu ih obrađuje, na koji način se Podaci štite i na koji način prikupljaju, kao i koja su to prava u vezi sa Podacima o ličnosti koje Klijent ima.
Društvo možete kontaktirati povodom svih pitanja u pogledu zaštite Podataka o ličnosti na email adresu: gdpr@deltaholding.rs
Ključne definicije pojmova iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti Republike Srbije
„Podatak o ličnosti“ je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identitet;
„Obrada podataka o ličnosti“ je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima, kao što su prikupljanje, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, upodobljavanje ili menjanje, otkrivanje, uvid, upotreba, otkrivanje prenosom, odnosno dostavljanjem, umnožavanje, širenje ili na drugi način činjenje dostupnim, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje;
“Osetljivi podaci” odnose se na podatke koje se odnose na rasno ili etničko poreklo, političko mišljenje, verska ili filozofska uverenja, članstvo u sindikatima, zdravlje, seksualni život ili seksualnu orijentaciju, genetske informacije, krivični dosije i biometrijske podatke koji se koriste za svrha jedinstvene identifikacije.
Društvo ne prikuplja osetljive podatke Klijenta, osim ako ih Klijent ne učinite dostupnim dobrovoljno ili ako je Društvo na to obavezano važećim propisima.
„Lični podaci dece“ se odnose na osobe mlađe od 18 godina.
Društvo ne prikuplja podatke dece mlađe od 18 godina, te u tom cilju zahteva uvek potvrdu Klijenta da ima 18 ili više godina. Zakonski zastupnik (roditelj ili zakonski staratelj) ne treba da dozvoli deci da bez njegove dozvole i saglasnosti čine dostupnim svoje Podatke o ličnosti.
Lični podaci Klijenta koje Društvo prikuplja i obrađuje obuhvataju:
1. Ime i prezime;
2. Kontakt telefon;
3. E-mail adresa;
4. Tekst komentara Klijenta napisan u slobodnoj formi.
Način prikupljanja Ličnih podataka
Podaci o ličnosti se prikupljaju neposredno od Klijenta, kao lica čiji se podaci obrađuju ili od strane drugih lica.
1. Neposredno prikupljanje Ličnih podataka od Klijenta čiji se podaci obrađuju
a) Pružanja usluge Klijentu
Kako bi Društvo blagovremeno pružilo uslugu, zbog koje ga je Klijent angažovao, potrebno je da poseduje sledeće Lične podatke Kijenta: Ime i prezime, kontakt telefon, e-mail adresu.
Društvo obrađuje Lične podatke zakonskog zastupnika/kontakt osobe/ovlašćenog lica kod Klijenta po više osnova.
Društvo obrađuje Lične podatke Klijenta po osnovu zaključenja i izvršenja ugovora ili za preduzimanje radnji, na zahtev Klijenta, pre zaključenja ugovora. Davanje Ličnih podataka zakonskog zastupnika/kontakt osobe/ovlašćenog lica kod Klijenta je ugovorna obaveza odnosno davanje Ličnih podataka je neophodan uslov za zaključenje/izvršenje ugovora, zbog čega zakonski zastupnik/kontakt osoba/ovlašćeno lice kod Klijenta ima obavezu da zaposlenima u Društvu otkrije Lične podatke. U suprotnom, Društvo neće biti u mogućnosti da zaključi i izvrši konkretan ugovor.
Dodatno, u slučaju da se izdaje faktura Društvu, primljenu fakturu, koja može sadržati lične podatke zakonskog zastupnika/ovlašćenog lica Klijenta, Društvo će čuvati u svojim bazama, a radi ispunjenja pravnih obaveza (poreskih i knjigovodstvenih propisa). Napomene radi, u tom slučaju, Lični podaci sa faktura se ne obrađuju pojedinačno, dok se fakture čuvaju pet godina u bazama Društva.
Kada se Lični podaci obrađuju po osnovu zaključenja i izvršenja ugovora ili radi izvršenja neke radnje koja je sastavni deo predugovorne faze, svrha obrade Ličnih podataka jeste zaključenje konkretnog ugovora odnosno izvršenje ugovora. Radnje izvršenja ugovora neretko podrazumevaju da se Lični podaci čine dostupnim trećim licima, kako bi se ugovor ispunio u celosti.
Kada se Lični podaci obrađuju po osnovu ispunjenja obaveza, Društvo će te podatke koristiti isključivo za svrhe izdavanje profakture odnosno fakture, shodno relevantnim propisima Republike Srbije.
Dalje, kada obrađujemo Lične podatke po osnovu pristanka Klijenta, Društvo će u tom slučaju Lične podatke koristiti isključivo za svrhe održavanja komunikacije i pozivanja na događaje, uključujući i period nakon prestanka važenja konkretnog ugovora. U tom slučaju, kako je osnov obrade, za navedene svrhe, pristanak Klijenta, potrebno je da imate u vidu da pristanak možete opozvati u svakom trenutku slanjem zahteva na email adresu: gdpr@deltaholding.rs . Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena na osnovu pristanka pre opoziva.
Kada Društvo obrađuje Podatke o ličnosti Klijenta po osnovu zaključenog Ugovora, Podatke o ličnosti čuva u svojim bazama pet godina. Sa druge strane, kada obrađuje Lične podatke po osnovu pristanka, lične podatke Društvo čuva u svojim bazama do opoziva pristanka.
Podatke o ličnosti koje Društvo obrađuje kako bi ispunilo pravne obaveze, Društvo čuva u bazama do proteka roka koji je definisan zakonom (pet godina od dana izdavanja fakture odnosno profakture).
b) Posete Klijenta poslovnim prostorijama Društva
Lične podatke Klijenta Društvo obrađuje u svrhu zaštite imovine i opšte bezbednosti lica koja se nalaze u poslovnim prostorijama Društva, kao i lične bezbednosti Klijenta prilikom posete naših poslovnih prostorija odnosno radi prikupljanja podataka u slučaju vanrednih događaja (krađa, oštećenje imovine i sl.).
Shodno navedenom, Društvo obrađuje Lične podatke Klijenta na osnovu legitimnog interesa koji se sastoji u očuvanju bezbednosti imovine i lica koja se nalaze u poslovnim prostorijama Društva odnosno radi sprečavanja vanrednih događaja ili prikupljanja podataka u slučaju vanrednih događaja.
Lične podatke – Ime i prezime, kontakt telefon, e-mail adresa, Društvo čuva u svojoj bazi podataka u roku od godinu dana, osim ukoliko nastupi događaj usled koga se inicira sudski postupak, u kom slučaju se čuvaju do pravnosnažnog okončanja postupka, odnosno do nastupanja zastarelosti u skladu sa zakonom.
Nakon proteka navedenih rokova isti će biti obrisani, odnosno uništeni.
c) Održavanje marketinških i drugih promotivnih aktivnosti Društva
Za vreme održavanja promocija proizvoda Društva i ostalih promotivnih aktivnosti, Društvo može prikupiti sledeće Lične podatke Klijenta: ime i prezime, kontakt telefon i e-mail adresu, kako bi obavestilo Klijenta o svim novostima i pogodnostima koje je Društvo pripremilo.
Svrha obrade navedenih Ličnih podataka jeste promocija, marketing Društva kao i anektiranje Lica koji kupuju proizvode i usluge.
Navedeni Lični podaci se čuvaju u bazi Društva dokle god Klijent ne opozove pristanak.
d) Posete i korišćenje web stranice – www.deltadistrict.rs
Kada Klijent posećuje i koristi web sajt Društva, Podaci o ličnosti se prikupljaju i putem kolačića (eng. cookies), o čemu više u Politici o kolačićima
e) Prijava na newsletter
Prilikom prijave na newsletter, Klijent daje pristanak Društvu da prikuplja sledeće Lične podatke Klijenta: ime i prezime i email adresu.
Svrha obrađivanja navedenih Ličnih podataka jeste slanje obaveštenja o posebnim i personalizovanim ponudama, vestima i događajima koje organizuje Društvo, internet promocija i drugim promotivnim aktivnostima.
Navedeni Lični podaci se čuvaju u bazi Društva dokle god Klijent ne opozove pristanak.
f) Kontaktiranje zaposlenih u Društvu
U prilikama kada Klijent kontaktira (telefonom ili preko našeg web sajta ili društvenih mreža) zaposlene u Društvu radi odgovora na različite upite u vezi sa proizvodima i uslugama Društva ili ostavi određeni komentar u vidu slobodne forme teksta, na taj način daje pristanak Društvu da prikuplja sledeće Lične podatke: ime i prezime, email adresu, broj kontakt telefona kao i sadržaj teksta komentara Klijenta napisan u slobodnoj formi.
Svrha obrađivanja navedenih Ličnih podataka jeste uspostavljanje komunikacije sa Klijentom, a radi davanja odgovora na upite ili radi preciziranja zahteva. Davanje nevedenih Ličnih podataka je neophodan uslov za uspostavljanje komunikacije između Klijenta i Društva. U suprotnom, Društvo ne bi moglo da odgovori na upite Klijenta.
2. Podaci o ličnosti dostavljeni od strane drugih lica
Postoje slučajevi kada Klijent Društvu može dostaviti Lične podatke trećih lica, u kom slučaju će Društvo smatrati da je Klijent za takvo postupanje bio ovlašćen od strane takvog lica i ni u kom slučaju Društvo neće snositi odgovornost za obradu Podataka o ličnosti trećeg lica,
Svrha prikupljanja podataka
Svrha prikupljanja podataka jeste:
• poštovanje pravnih obaveza (zakonskih i podzakonskih) Društva;
• zaključenje i izvršenje zaključenih ugovora, kao i preduzimanje radnji pre zaključenja ugovora;
• zaštita imovine i opšte bezbednosti lica;
• pozivanje na događaje, ostvarivanje i/ili održavanje komunikacije i saradnje;
Pravni osnov obrade podataka i način prikupljanja podataka
Pravni osnov obrade podataka, predstavljaju:
• Pristanak Klijenta
Lični podaci Klijenta do kojih je Društvo došlo na osnovu pristanka će se obrađivati i čuvati sve dok postoji pristanak Klijenta, odnosno sve do eventualnog opoziva pristanka od strane Klijenta. Pristanak za prikupljanje, obradu i korišćenje podataka Klijent može opozvati u svakom trenutku slanjem elektronskog zahteva na mail adresu: gdpr@deltaholding.rs
Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade Podataka o ličnosti izvršenu na osnovu pristanka Klijenta pre opoziva.
• Izvršenje ugovornih obaveza
Društvo prikuplja lične podatke koji su mu neophodni za zaključenje i izvršenje ugovora sa Klijentom i ispunjenja predugovornih obaveza. Ukoliko nam Klijent ne pruži neophodne Lične podatke, Društvo neće biti u mogućnostu da obradi zahtev Klineta niti da zaključi ugovor sa njim.
• Legitimni interes
Društvo obrađuje Lične podatke u svrhu čuvanja legitimnih interesa Društva. Pod legitimnim interesima Društva naročito se podrazumevaju zaštita imovine i opšte bezbednosti lica.
• Poštovanje pravnih obaveza
U onoj meri u kojoj je obrada Ličnih podataka Klijenta nužna radi ispunjenja pravnih obaveza Društva, odnosno obaveza definisanih različitim zakonima, Društvo obrađuje i čuva Lične podatke Klijenta u okviru zakonskih rokova.
Primalac i treće lice
Društvo otkriva Lične podatke i određenim primaocima, odnosno trećim licima, i to: povezanim licima na teritoriji Republike Srbije, zaposlenima, društvima koja vrše poslove obezbeđenja prostora, imovine i lica, pružaocima pravnih usluga, IT serviserima, spoljnim revizorima, računovodstvenim i knjigovodstvenim agencijama.
Društvo neće Lične podatke Klijenta činiti dostupnim drugim primaocima, odnosno trećim licima, osim u slučajevima navedenim u ovoj Politici privatnosti niti će lični podaci biti preneti u druge države.
Period čuvanja Podataka o ličnosti
• podaci koje Društvo prikuplja na osnovu zakona kao pravnog osnova, dužno je da čuva onoliko vremena koliko određuje pojedini zakon ili drugi pozitivni propis.
• podaci koje Društvo prikuplja na osnovu ugovornog odnosa čuvaju se pet (5) godina.
• podaci koji se obrađuju isključivo na osnovu pristanka Klijenta čuvaju se do opoziva pristanka.
• podaci koje Društvo obrađuje zbog legitimnog interesa čuvaju se trajno odnosno u roku od 30 dana – podaci o vanrednim događajima, osim ukoliko nastupi događaj usled koga se inicira sudski postupak, u kom slučaju se čuvaju do pravnosnažnog okončanja postupka, odnosno do nastupanja zastarelosti u skladu sa zakonom.
Prava Klijenta u vezi sa obradom Ličnih podataka
Lice na koje se Podaci o ličnosti odnose ima prava:
• da od Društva zahteva informaciju o tome da li obrađuje njegove Lične podatke i pristup tim podacima;
• da od Društva zahteva ispravku, dopunu ili brisanje njegovih Podataka o ličnosti i prava na prigovor na obradu;
• da podnese pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti;
• da se njegovi netačni Podaci o ličnosti bez nepotrebnog odlaganja isprave. U zavisnosti od svrhe obrade, Klijent ima pravo da svoje nepotpune Lične podatke dopuni, što uključuje i davanje dodatne izjave;
• da se obrada Podataka o ličnosti ograniči od strane Društva ako je ispunjen jedan od sledećih slučajeva:
1) lice na koje se podaci odnose osporava tačnost Podataka o ličnosti, u roku koji omogućava Društvu proveru tačnosti Podataka o ličnosti;
2) obrada je nezakonita, a lice na koje se podaci odnose se protivi brisanju Podataka o ličnosti i umesto brisanja zahteva ograničenje upotrebe Podataka o ličnosti;
3) Društvu više nisu potrebni Podaci o ličnosti za ostvarivanje svrhe obrade, ali ih je lice na koje se podaci odnose zatražilo u cilju podnošenja, ostvarivanja ili odbrane pravnog zahteva;
4) lice na koje se podaci odnose je podnelo prigovor na obradu u skladu sa članom 37. stav 1. Zakona, a u toku je procena da li pravni osnov za obradu preteže nad interesima Lica.
Društvo je dužno da obavesti sve primaoce kojima su Podaci o ličnosti otkriveni o svakoj ispravci ili dopuni ili brisanju Podataka o ličnosti ili ograničenju njihove obrade u skladu sa Zakonom, osim ako je to nemoguće ili zahteva prekomeran utrošak vremena i sredstava. Društvo je dužno da lice na koje se podaci odnose, na njegov zahtev, informiše o svim primaocima.
Lice na koje se podaci odnose ima pravo da njegove Podatke o ličnosti koje je prethodno dostavilo Društvu primi od njega u strukturisanom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku, i ima pravo da ove podatke prenese drugom rukovaocu bez ometanja od strane rukovaoca kojem su ti podaci bili dostavljeni, u skladu sa Zakonom.
Ako smatra da je to opravdano u odnosu na posebnu situaciju u kojoj se nalazi, Klijent na kojeg se podaci odnose ima pravo da u svakom trenutku podnese Društvu prigovor na obradu njegovih Podataka o ličnosti, u skladu sa Zakonom.
Klijent na koga se podaci odnose ima pravo da se na njega ne primenjuje odluka doneta isključivo na osnovu automatizovane obrade, uključujući i profilisanje, ako se tom odlukom proizvode pravne posledice po to lice ili ta odluka značajno utiče na njegov položaj.
Postupak u slučaju povrede Ličnih podataka
Ako povreda ličnih podataka može da proizvede visok rizik po prava i slobode fizičkih lica, Društvo je dužno da bez nepotrebnog odlaganja o povredi obavesti lice na koje se podaci odnose, u skladu sa Zakonom.
U slučaju povrede ličnih podataka koja može da proizvede rizik po prava i slobode Klijenata, Društvo je dužno da o tome obavesti Poverenika za pristup informacijama od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti bez nepotrebnog odlaganja ili, ako je to moguće, u roku od 72 časa od saznanja za povredu. Obaveštenje dostavljeno nadležnom organu sadrži sve informacije u skladu sa Zakonom.
Prenos Ličnih podataka u druge države
Prenos Podataka o ličnosti u drugu državu ili međunarodnu organizaciju bez prethodnog odobrenja može se izvršiti ako je utvrđeno da ta druga država/međunarodna organizacija obezbeđuje primereni nivo zaštite podataka o ličnosti. S tim u vezi, Odlukom o listi država, delova njihovih teritorija ili jednog ili više sektora određenih delatnosti u tim državama i međunarodnih organizacija u kojima se smatra da je obezbeđen primereni nivo zaštite podataka o ličnosti (“Sl. glasnik RS”, br. 55/2019) (u daljem tekstu: „Odluka“) utvrđeno je gde se smatra da je obezbeđen primereni nivo zaštite podataka o ličnosti. Ipak, u konkretnom slučaju ne postoji prenos podataka u druge države.
Linkovi ka Web stranicama i uslugama trećih strana
Sajt Društva može da sadrži linkove ka sajtovima trećih strana. Klijent treba da ima na umu da Društvo nije odgovorno za prikupljanje, upotrebu, održavanje, deljenje ili otkrivanje podataka i informacija od strane trećih strana. Ako Klijent pruži informacije na stranicama trećih strana i koristiti te stranice, pravila o privatnosti i uslovi korišćenja tih trećih lica biće primenljiva. Društvo uvek preporučuje Klijentu da pročita pravila o privatnosti web sajtova koje posećuje pre nego što pošalje Lične podatke.
Klikom na dugme Linkedin, X, Facebook, Instagram, Tiktok ili Youtube na sajtu Društva, Klijent prihvata mogućnost da podaci o poseti na sajtu Društva mogu biti obrađeni od strane navedenih društvenih mreža ukoliko poseduje nalog na njima. Kako bi se izbegla ova situacija, Društvo savetuje Klijenta da se prethodno odjavi sa svojih korisničkih naloga sa dotičnih društvenih mreža, pa da tek onda klikom na link na sajtu Društva poseti stranice od navedenih društvenih mreža.
Poverljivost podataka i transparentnost
Podaci o ličnosti Klijenta će biti tretirani kao poverljive informacije i Društvo će preduzeti odgovarajuće potrebne mere kako bi iste zaštitilo u skladu sa Zakonom. Pristup njima imaće samo lica koja, s obzirom na opis posla koji obavljaju, treba da budu upoznata sa Podacima o ličnosti i to samo u obimu koji je neophodan za obavljanje njihovih poslova.
Ova Politika privatnosti je dostupna na web stranici
Ako odlučimo da promenimo svoju Politiku privatnosti, promene će biti postavljene i objavljene na web stranici www.deltadistrict.rs
Ovu Politiku privatnosti donosi direktor Društva, koji ima pravo da izvrši izmene i dopune Politike privatnosti kada za to postoji potreba. Politika privatnosti Društvo obavezuje od dana donošenja.
Ukoliko imate bilo kakvo pitanje ili sugestiju u pogledu obrade Vaših ličnih podataka, ne oklevajte da kontaktirate Društvo na email: gdpr@deltaholding.rs